ZO SkinHealth / ZO Medical

Världens mest erkända hudvårdsprodukter

När vi når 30 års ålder händer det mycket i vår kropp,  cellförnyelsen går långsammare, huden börjar åldras – något som orsakar fina linjer och rynkor, slapp hud, mörka fläckar och en ojämn hudton. För att arbeta med att få tillbaka en frisk och välmående hud krävs stora mängder aktiva ingredienser – som ren retinol, avancerade peptider och verksamma antioxidanter. Sedan mitten av 1980-talet har forskaren, vetenskapsmannen och dermatologen Dr. Zein Obagi varit verksam och han anses vara en av världens främsta experter på hudförbättring.

Dr Zein Obadgi´s behandlingar och produkter går ut på att hjälpa hudens förmåga att förnya sig själv och målet är att få en balanserad och frisk hud.
ZO Obagi Medical Products är ledande bland medicinskt klassad hudvård och är idag ett självklart förstahandsval bland dermatologer, hudläkare och plastikkirurger över hela världen och omtalas ofta som ”The Golden Standard”.

Besväras du av torr, irriterad och känslig hud?

Ofta beror detta på att huden har en försämrad barriärfunktion. Huden klarar inte av att hålla inne fukt och blir då fuktfattig och torr. Infektionsrisken ökar. Yttre påverkan som föroreningar, fria radikaler, sol, bakterier och allergener stressar huden och gör den ännu mer mottaglig för skador. Inflammationer blommar lättare upp och kan ge oönskad pigmentering, detta kan göra att huden svarar sämre på behandling och främjar åldrad hud.

För att skapa en god barriärfunktion rekommenderar Dr. Obagi ZO följande produkter:

1. Rengöring
  2. Skrubb