Ansiktsbehandlingar

Varje ansikte är unikt

Klinik Pangea erbjuder en rad olika ansiktsbehandlingar. Vårt mål är att just Du ska få en underbar stund här hos oss och känna dig omhändertagen. I behandlingarna används endast hud och – skönhetsprodukter av hög kvalité, vilket ger dig optimala resultat och en upplevelse utöver det vanliga. Varje ansiktsbehandling skräddarsys för att tillgodose just din huds behov och det ingår alltid en hudanalys och produktrådgivning.

Behandlingar

Ungdomsbehandling 45 min

Detta är en kortare klassisk ansiktsbehandling som är anpassad för ungdomshud där vi lägger fokus på rengöring. I denna behandlingen så rengör vi ordentligt, vi peelar och portömmer sedan avslutar med en återfuktande mask.

Ansiktsbehandling 40 min - Passar alla hudtyper

En ansiktsbehandling där vi fokuserar på tillexempel potömning eller att få din hud att normalisera sig från torr till normal. Vi anpassar produkter efter hudens behov.

Hudterapeutens val 60 min

Den här ansiktsbehandlingen är till för dig som inte riktigt vet vilken typ av ansiktsbehandling du ska välja. Tillsammans med din hudterapeut kommer ni överens om vilken behandling som passar din hud och dina behov bäst. Det som ingår i denna behandlingen är rengöring, peeling, kemisk peel, portömning, specialmask, serum samt återföljande kräm. Vi gör alltid en konsultation och lägger upp en behandlingsplan i samband med din behandling!

Kemisk peel express 30 min

Våra mest kraftfulla kemiska peelingar. Här jobbar vi på problemområden i ansiktet så som antiage, pigmenteringar, melasma, rosacea, acne samt acneärr m.m. Terapeuten kommer tillsammans med dig välja vilken typ av kemisk peeling som är bäst just för din hud. Priset varierar mellan 1195-2200:-

Zo Skin Health behandling 60 min

Hudföryngring/Anti-age med kemisk peel från Dr Obagi. Denna behandling förbättrar hudens tolerans, styrka och cellförnyelse. Reparerar skadat DNA, minimera risker för hyperpigmentering, exfolierar döda hudceller, slätar ut och jämnar till hudstrukturen, samt ökar spänst och fasthet. Denna behandling är för dig som vill ha det absolut bästa.

Läs mer här

Ready to Glow 30 min

En Quick-fix där resultatet blir outstanding! Behandlingen tar endast 30 minuter, perfekt att göra på lunchen, eller flextid. Vår testpanel har gett behanlingen 5 av 5 KP.

Power Peptide ger ett omedelbart lyft, en direkt plumping effekt, ökad fasthet, minskat rynkdjup samtidigt som den ger en djup peeling och jämnare hud. Are you ready to Glow?

Avslappnande ansiktsbehandling 40 min

Avslappnad skön ansiktsbehandling som startar med en djuprengöring + peeling av ansikte och dekolletage. Därefter lägger vi en ansiktsmask och medan den verkar får du en alldeles underbar skön och avslappnande stund med både nack, axelmassage och en lättare skalpmassage. Avslutas med en anpassad ZO kräm för din hud.

PRX-T33

PRXT33 är den nya generationens TCA-peel för alla olika hudtyper och åldrar. Det unika är att den inte orsakar ”frosting”, och kan användas under alla årstider utan att orsaka ljuskänslighet. Behandlingen är även näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning. Den används både på ansikte och kropp för att motverka och reducera t.ex. rynkor och linjer, pigmenteringar/ solfläckar, torr hud, förlorad elasticitet, åldrad hud, ärrbildningar och bristningar.

PRX Reserve

PRX är en trestegsbehandling för behandling av melasma för alla olika hudtyper och åldrar. Behandlingen är näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning. PRX Reverse Peel används både på ansikte och kropp och kan dessutom kombineras med andra estetiska behandlingar så som injektionsbehandlingar, microneedling, etc.

Observera att tiderna är inkl. tid för av och påklädning. Kom därför lite före utsatt tid.