Ansiktsbehandlingar

Varje ansikte är unikt

Klinik Pangea erbjuder en rad olika ansiktsbehandlingar. Vårt mål är att just Du ska få en underbar stund här hos oss och känna dig omhändertagen. I behandlingarna används endast hud och – skönhetsprodukter av hög kvalité, vilket ger dig optimala resultat och en upplevelse utöver det vanliga. Varje ansiktsbehandling skräddarsys för att tillgodose just din huds behov och det ingår alltid en hudanalys och produktrådgivning.

Behandlingar

Ansiktsbehandling 40 min

En djuprengörande ansiktsbehandling med fokus på portömning. Vi anpassar produkter utefter hudens behov.

Behandlande ansiktsbehandling 60 min

Vi börjar med en konsultation och tittar grundligt över din hud. Därefter väljer din hudterapeut behandling och produkter efter dina behov och önskemål, ifall du önskar jobba mer kraftfullt eller på ett specifikt problem. Vi avslutar med att fylla i ditt personliga hudvårdsprotokoll och skräddarsyr din behandlingsplan!

Zo Skin Health behandling 60 min

Hudföryngring med kemisk peel från Dr Obagi. Denna behandling förbättrar hudens tolerans, styrka och cellförnyelse. Reparerar skadat DNA, minimera risker för hyperpigmentering, exfolierar döda hudceller, slätar ut och jämnar till hudstrukturen, samt ökar spänst och fasthet.

Läs mer här

Skön / må bra behandling

Avslappnad skön ansiktsbehandling som startar med en djuprengöring + peeling av ansikte och dekolletage. Därefter lägger vi en ansiktsmask och medan den verkar får du en alldeles underbar skön och avslappnande stund med både nack, axelmassage och en lättare skalpmassage. Avslutas med en anpassad ZO kräm för din hud.

Ready to Glow

En Quick-fix där resultatet blir outstanding! Behandlingen tar endast 30 minuter, perfekt att göra på lunchen, eller flextid. Vår testpanel har gett behanlingen 5 av 5 KP.

Power Peptide ger ett omedelbart lyft, en direkt plumping effekt, ökad fasthet, minskat rynkdjup samtidigt som den ger en djup peeling och jämnare hud. Are you ready to Glow?

PRX-T33

PRXT33 är den nya generationens TCA-peel för alla olika hudtyper och åldrar. Det unika är att den inte orsakar ”frosting”, och kan användas under alla årstider utan att orsaka ljuskänslighet. Behandlingen är även näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning. Den används både på ansikte och kropp för att motverka och reducera t.ex. rynkor och linjer, pigmenteringar/ solfläckar, torr hud, förlorad elasticitet, åldrad hud, ärrbildningar och bristningar.

PRX Reserve

PRX är en trestegsbehandling för behandling av melasma för alla olika hudtyper och åldrar. Behandlingen är näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning. PRX Reverse Peel används både på ansikte och kropp och kan dessutom kombineras med andra estetiska behandlingar så som injektionsbehandlingar, microneedling, etc.

Jessner Peel

Denna peel från DERMAQUEST designades för att hantera acne, förebygga ihållande utbrott och lugna rådande inflammation med salicylsyra. Vår modified jessners peel är antiinflammatorisk och antibakteriell och innehåller, utöver salicylsyra, även mjölksyra för att reducera mörka fläckar orsakade av acneärr och recorsinol för att exfoliera bort döda hudceller, överflödig olja och smuts. Resultatet blir en ren och klar hud.

SkinBrite Peel

En kraftfull pigmenthämmande peeling med en sammansättning av pigmenthämmande syror för att arbeta på de olika nivåerna på din pigmentering. Ljusar upp och jämnar ut hudtonen samt hjälper till att förhindra UV-strålar från att skada huden. Passar till alla hudtyper.

Hibiscus Flower Mandelic Peel

Hibiskusblomma tillsammans med mandelsyra och azelainsyra utgör en kraftfull peel som tar hand om oönskade pigmenteringar, boostar fuktnivån i huden, stärker och ger lyster åt huden. Det mest unika med denna peel är de fina resultaten vi sett på rosacea. Ett svårbehandlat hudtillstånd som vi nu äntligen kan erbjuda en effektiv alternativ behandling till.

Salicylic acid Peel

En kraftfull anti-acne peel som är kapabel till att ta sig igenom sebumet i folliken för att rengöra och reducera acne. Rengör på djupet och tar bort smuts och orenheter. Den behandlar befintlig acne samt arbetar förebyggande.

Observera att tiderna är inkl. tid för av och påklädning. Kom därför lite före utsatt tid.

LYSEKIL:

Kungsgatan 14