PRXT33

Har du problem med torrhet, pigmenteringar, bristningar, ärr linjer eller ytliga rynkor?

Önskar du få mer spänst, jämnare hudton och lyster utan nålar?

Då har vi lösningen för dig!

PRXT33 är den nya generationens TCA-peel för alla olika hudtyper och åldrar. Det unika att den inte orsakar ”frosting”, och kan användas under alla årstider utan att orsaka ljuskänslighet. Behandlingen är även näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning.

PRXT33 är en ”snällare” behandling än traditionell TCA peeling och anledningen till det är den unika patenterade formuleringen bestående av en kombination av TCA, väteperoxid samt kojliksyra.
Dessa aktiva ingredienser interagerar in i huden på cellulär nivå och bidrar till cellförnyelse samt stimulerar hudens egna tillväxtfaktorer vilket förbättrar huden både direkt och på sikt.

PRX används både på ansikte och kropp för att motverka och reducera t.ex. rynkor och linjer, pigmenteringar/ solfläckar, torr hud, förlorad elasticitet, melasma, åldrad hud, ärrbildningar och bristningar.

PRXT33 är dessutom möjlig att kombinera med en rad estetiska teknologier som bl.a.injektionsbehandlingar, fraktionerad Laser, microdermabrasion, mesoterapi, microneedling, plasmaljus, trådning, PRP/vampyrbehandling.

PRXT33 är klassad som en medicintekniskt produkt och är CE-märkt med internationellt patent.