Läppar

Läppbehandling med fillers är en populär behandling. Med denna behandling kan du endast återfukta läpparna eller fylla dem med volym. Målet är att de skall se så naturliga ut som möjligt.

Före behandlingen får du en bedövningskräm som tar bort den värsta stick smärtan. Sprutorna innehåller också bedövning som när behandlingen kommit igång, kan du uppleva dig bedövad i läpparna. sk. tandläkarbedövning.

Denna bedövning ger med sig efter någon timme.Vid allerig mot tandläkarbedövning är det viktigt att du uppger detta så vi kan beställa hem produkten utan Lidokain.

Efter behandlingen får de flesta en läppsvullnad. Den kan vara från medel till kraftig och är inte farlig. Efter ca 2 dagar har det oftast gått ned.

FÖR BÄSTA RESULTAT:
För ett långvarigt resultat är det viktigt att veta att läpparna byggs upp över tid. Vi rekommenderar 1 ml första gången och en påfyllning med 1 ml efter
4-6 veckor. Därefter en påfyllning efter ca 6 månader och ev. ytterligare en påfyllning 6 månader senare.

ANVÄND INTE FILLERS OM DU:

• Om du blivit behandlad med fillers från annan tillverkare skall du vänta i 6 månader innan du behandlas med fillers.