Linjer runt munnen

Med åldern tappar huden fukt och huden blir mindre elastisk och spänstig. Vi tappar även vårt underhudsfett och då har huden en tendens att falla samman lite. Detta händer även med läpparna och huden över. på grund av detta får vi linjer som ibland går över läpparna. Många av våra kunder upplever det svårt att applicera läppstift då detta ”rinner” ut i linjerna. Rökning men även gener är avgörande för hur illa det blir.

För denna behandling använder vi oss av Restylane. Som fuktar upp området och fyller upp där underhudsfett har försvunnit.. Alltså vi ger tillbaka lite fukt, spänst och elasticitet. Läppområdet är oftast något känsligare och här kan du lägga på emla kräm(finns att köpa på apoteket) innan du kommer på behandlingen. Kan också göras på kliniken.

Räkna med att du kommer att bli svullen under 2-4 dagar efter behandlingen. Det är vanligt att en påfyllnad behövs efter 4-6 veckor. Efter detta kan resultatet vara från 8-12 mån.

ANVÄND INTE RESTYLANE OM DU:

• Om du äter magnecyl, trombyl, antiinflammatoriska läkemedel, omega 3 och ginko, kan dessa göra dig mer lättblödande. Rekommendationen är att inte ta dessa 4-5 dagar innan injektion för att minska blödning och blåmärken.